fbpx

5 סיבות שבגללן מומלץ ליווי משפטי בתחום הדיור המוגן (חוק הדיור המוגן)

איש מבוגר

יותר מדי פעמים אני נתקלת בנטייה של אנשים, לוותר על ליווי משפטי בהסכם דיור מוגן, כדי לחסוך בהוצאות. אחרים מוכנים להסתפק בשירותיו של עו"ד, שאיננו מתמחה ולעיתים אף לא מתמצא בתחום הדיור המוגן, משום שמדובר בחבר או קרוב משפחה, שגובה מהם שכר טרחה סמלי או לא גובה שכ"ט בכלל. 

בדיוק על מקרים כאלו  נהגה חמותי היקרה לומר: מה שעולה בזול עלול לעלות ביוקר

מזה למעלה  מ-13 שנים, אני חיה ונושמת את ענף הדיור המוגן, משני צידי המתרס. כראש המחלקה המשפטית של רשת בתי דיור מוגן, אני כתבתי את ההסכמים הללו

כיום, כעו"ד עצמאית, באמצעות הידע והניסיון העשיר והייחודי שצברתי בחקיקה, בפסיקה ובפרקטיקה של חיי היומיום בדיור המוגן, אני מלווה דיירים בהסכמים אלו. 

מתוקף ההערכה שלי לבני הגיל השלישי, ראיתי לנכון לשתף אתכם:

5 סיבות, שבגללן מומלץ להיות מיוצגים בעסקה כזו  על ידי עו"ד, שהוא בעל התמחות ספציפית בתחום הדיור המוגן:

  1. הסכם דיור מוגן שונה מהרבה הסכמים אחרים, שחתמתם עליהם במהלך חייכם:  הוא מסדיר עסקה בעלת מאפיינים ייחודיים, ששווייה מיליוני שקלים עם קשת של סיכונים; הוא מחייב אתכם להרבה שנים קדימה; הוא  ארוך ומורכב; הוא מנוסח באופן בלעדי על ידי החברה שמפעילה את הבית ומגן, בעיקר, על האינטרסים שלה
  2. עו"ד מומחה בדיור מוגן הוא בעל ידע בחקיקה ובפסיקה הייחודיים לתחום:

ולכן:

  • הוא יפרוש בפניכם את מלוא הזכויות שמוענקות לכם והחיובים המוטלים עליכם מכוח החוק והפסיקה. הן לא תמיד מקבלות ביטוי מלא במסגרת ההסכם. הכרתן והבנתן היא קריטית לבדיקה מקדמית, של התאמת העסקה לצרכים וליכולות שלכם, בכל התחומים הרלוונטיים, כולל התחום הכלכלי.
  • הוא יוודא, שנוסח ההסכם  עולה בקנה אחד איתן. בנוסף, הוא יעגן בהסכם מנגנונים, שיבטיחו את מיצוי זכויותיכם מכוחן.  
  • בזכות מומחיותו הייחודית של עו"ד בתחום הדיור המוגן הוא יקרא  לא רק מה שכתוב בהסכם, אלא יידע לקרוא לתוכו את מה שלא כתוב. כך, למשל, חוק הדיור המוגן קובע, שבית הדיור המוגן רשאי להעלות  את דמי האחזקה מעבר למדד המחירים לצרכן, בהתאם לשינוי בעלויות התפעול השוטף של הבית, ולא יותר מהשיעור המרבי שנקבע בהסכם ההתקשרות.  עו"ד מומחה בתחום הדיור המוגן יוודא, ששיעור ההעלאה החוזי יעמוד בהלימה למקובל בענף. בנוסף, ברוח הפסיקה הקיימת, הוא יתנה את ביצוע ההעלאה בפועל במנגנון פיקוח ובקרה ויגדר את החשיפה שלכם מפניה.

 

3. עו"ד מומחה בדיור מוגן הוא בעל ידע וניסיון בפרקטיקה של חיי היומיום בבית הדיור המוגן: לפיכך, הוא יידע להסדיר, מראש, תרחישים שכיחים בחיי הדייר בבית, לטובתכם. למשל, לעגן מראש קדימות באשפוז במחלקה הסיעודית בבית (אם קיימת) על פני לקוחות חיצוניים ולקבוע תעריף מיוחד לדמי אשפוז.

4. עו"ד מומחה בדיור מוגן מכיר את מסלולי ההתקשרות השונים ויוכל לסייע לכם בבחירת מסלול, שמתאים בצורה המיטבית ליכולות ולצרכים האישיים שלכם. 

5. עו"ד מומחה בדיור מוגן מכיר את גבולות הגזרה במו"מ מול הבית, גם בתחומים המשפטיים וגם בתחומים המסחריים. לפיכך, הוא יקדם את המו"מ בין הצדדים באופן מקצועי ויעיל. הידע והניסיון שלו בתחום עשויים לחסוך לכם סכומים משמעותיים– בטווח המיידי ובטווח הרחוק – הרבה מעבר לשכה"ט שתשלמו לו.

לסיכום: הסכם דיור מוגן הוא הסכם שמתייחס לאופן בו ייראו חיי היומיום שלכם הרבה שנים קדימה. הוא כולל נושאים כספיים כבדי משקל, התייחסות למצבים רפואיים ואחרים, והסדרה משפטית של  היבטים רבים בחיים שלכם בבית הדיור המוגן. אין ספק שזהו הסכם, שצריך לקרוא תחת זכוכית מגדלת. לאור הייחודיות, הרגישות והמורכבות שלו, עדיף שזו תהיה זכוכית מגדלת של עורך דין מומחה בתחום.

זקוקים לייעוץ הנוגע להסכם דיור מוגן? אחרי פרקטיקה של 13 שנים – זו המומחיות שלי

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בנייד או להשאיר פרטים בטופס.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
השאירו לי הודעה
Call Now Buttonצור קשר דילוג לתוכן